Szalona popularność Fallout Shelter, gra trafi na Androida za kilka miesięcy

Gra Fallout Shelter nie tylko stała się ona zaskakująco dużym sukcesem komercyjnym, ale twórcy odnieśli się także do kwestii wydania na Androida.

Zacznijmy od konwersji. Za pomocą oficjalnego konta Twitter pracownicy studia Bethesda poinformowali, że pracują już nad wersją gry przeznaczoną na system firmy Google. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że sporo na nią poczekamy. Według autorów produkcja trafi na Google Play dopiero za kilka miesięcy.

Do bardziej pozytywnych wiadomości należy zaliczyć to, jak radzi sobie na iOS-ie. Okazuje się, że w dniu premiery gra stała się najczęściej pobieraną produkcją na App Store. Jeszcze bardziej imponujący jest fakt, że szybko wspięła się wpierw na piąte miejsce aplikacji generujących w Stanach Zjednoczonych największe przychody, a następnie przeskoczyła o kolejne dwie pozycję w górę i ostatecznie zatrzymała się na pozycji numer trzy. W rezultacie oznacza to, że jedynymi aplikacjami które zarabiają więcej w tym momencie są Clash of Clans i Game of War: Fire Age, a studiu Bethesda udało się pobić takiego giganta jak Candy Crush Saga.

Dobicie to tak wysokiej pozycji jest tym bardziej zaskakujące, ponieważ Fallout Shelter nie przypomina typowych przebojów mobilnych. Gra korzysta co prawda z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale nie jest on agresywny. Za prawdziwe pieniądze nie możemy przyśpieszać timerów czy kupować przedmiotów zapewniających dużą przewagę. Zamiast tego wirtualny sklepik oferuje głównie skromne ułatwienia, które nie zmieniają drastycznie trudnego charakteru rozgrywki.

Oczywiście, grze bardzo pomogło ujawnienie jej na konferencji Bethesdy zorganizowanej z okazji E3. W ten prosty sposób twórcy od razu dotarli ze swoim przekazem do kilkumilionowej widowni składającej się głównie z graczy, którym tego typu produkcje mogą przypaść do gustu. Gwoli sprawiedliwości trzeba też przyznać, że Fallout Shelter raczej nie utrzyma długo swojej wysokiej pozycji. Nie zmienia to jednak faktu, że autorzy udowodnili, że nie trzeba wymuszać na użytkownikach wydawania prawdziwych pieniędzy poprzez uprzykrzanie im życia – gracze chętnie sięgają po karty płatnicze, jeśli tylko gra jest wystarczająco dobra.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-06-19 13:42:01